Mirosław Hermaszewski skontaktował się z uczniami naszej szkoły

klasa 3

Powrót do szkoły okazał się bardzo radosny dla uczniów klasy III z Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Augustyny Wiewiorry w Wipsowie, ponieważ czekały na nich nagrody niespodzianki. Okazało się, że podczas nauczania zdalnego można  zwyciężać.

12 grudnia poznaliśmy finalistów konkursu informatycznego “Szlakiem Mikołaja Kopernika i dalej w kosmos”, który organizował samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.

Uroczysta gala, na której  zaprezentowali się finaliści, ze względu na  reżim sanitarny odbyła się online.  Na ogłoszonej wcześniej liście laureatów znalazła się nasza szkoła. W I kategorii (szkoły podstawowe) naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy III: Agata Jeżowska, Mikołaj Rowda, Łukasz Sęk, Aleksandra Wierzbicka i Wojciech Żukowski. Opiekunem projektu była Alicja Walenda.

Ogółem do konkursu zgłoszono 37 prac z całego województwa. Jury oceniało prace pod względem technicznym i w tym roku przyznało naszemu zespołowi 3 miejsce!

Każdy uczestnik lub grupa uczestników, która zdecydowała się na udział w konkursie, mogła zgłosić tylko jedną pracę z zakresu szeroko rozumianych nowych technologii. Praca musiała nawiązywać do obserwacji i eksploracji kosmosu wzorem Mikołaja Kopernika, w oparciu o jego życie i cały dorobek naukowy.

Jury było bardzo zaskoczone wysokim poziomem wszystkich finałowych prac, pomysłowością i nieograniczoną fantazją uczestników oraz ich wiedzą o nowych technologiach. Gratulowało  zwycięzcom innowacyjnego podejścia do tematu konkursu, zaskakującego ujęcia postaci Mikołaja Kopernika i wspaniałej rywalizacji. Podziękowano opiekunom projektów i Rodzicom Uczestników za wsparcie i motywację, którym otoczyli swoich podopiecznych. Wkład opiekunów i rodziców był bardzo istotny, ponieważ pomagał dzieciom odkrywać ich talenty, pozyskiwać i wykorzystywać wiedzę w innowacyjny sposób.

Oto, co na temat udziału w konkursie, powiedzieli nasi zwycięzcy:

Agata: Jestem dumna, że mogłam wziąć udział w tym projekcie, bo wiele się nauczyłam o kosmosie, np. że życie na innych planetach może być niebezpieczne i dlaczego w próżni można się unosić. Łukasz:  Jestem bardzo szczęśliwy, że Pan Mirosław Hermaszewski zechciał się z nami skontaktować. Odpowiadał na stawiane przez nas pytania. To był chyba najszczęśliwszy dzień podczas pracy nad projektem.

Mikołaj: Udział w projekcie dał mi dużą satysfakcję. Czułem się wtedy, jak w kosmosie! Nauczyłem się, że wszystkie części skafandra kosmonauty są ważne, bo pozwalają przeżyć w kosmosie.

Aleksandra: Podczas projektu chciałam tak wykonywać zadania, żeby się dobrze bawić. Nasza praca łączyła się z Mikołajem Kopernikiem poprzez wiedzę o kosmosie. Tak naprawdę, to wszystko było łatwe, tylko czasami na początku wydawało się trudne.

Wojciech: Zanim wszystko się zadziało, musieliśmy kilka razy wymyśleć jak skonstruować  nasz pojazd kosmiczny zbudowany z klocków lego “łazik”. Cieszyliśmy się, że nam się wszystko udało. Nasz łazik wykonywał zaprogramowane polecenia.

Budujący jest fakt, że dzieci, mimo zmienionego trybu edukacji nie zrezygnowały z dodatkowych aktywności i podjęły trud przygotowania pracy zespołowej na konkurs.

Okazuje się, że wbrew obiegowej opinii nauczanie zdalne nie jest czasem straconym. Kreatywni uczniowie, zainspirowani przez swoją nauczycielkę, potrafili stworzyć niebanalny projekt, ujawnili ukryte talenty oraz zdobyli nagrody.

Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!